Månadens syjunta!


Här i byn har vi en syjunta. Vi är 16 stycken som träffas hemma hos varandra en gång i månaden.
Några av oss har stickningen med sig, men de flesta kommer bara för att träffas, fika och prata.
Det är så roligt att hälsa på hos varandra och se hur de har det. Man träffar ju människor som man kanske aldrig skulle lärt känna annars.

I går var det min tur att vara värdinna.
Då ska man bjuda på kaffe och något tilltugg. Det får absolut inte bli så att man ska bräcka varandra med fikat!
Jag gjorde blåbärspajer av höstens bär och hemmagjord vaniljsås.

Värdinnan ska även köpa en trisslott som vi skrapar tillsammans.
Ingen vinst i går, men snart kommer storvinsten...

Vi har även samlat ihop pocketböcker som man kan få låna hem och läsa.

Här spöregnar det just nu. Lite blandade känslor för det. Egentligen vill jag att snön ska försvinna, men samtidigt har jag kommit i gång så bra med skidåkningen så för den skull vore det bra om snön kunde ligga kvar åtminstone två veckor till.
Om jag får gissa är snön borta till helgen.


Kaffebordet är dukat. Snart kommer damerna. Men pajerna hann inte komma på bild förrän de var uppätna!


Kommentarer