Fina Sollefteå och Café Petter


Det blev en liten utflykt på eftermiddan idag.
Jag hämtade upp Stora-och Lilla P med lillasyster. Packade in alla plus barnvagnen i min lilla cittra.
Den ser liten ut men det går faktiskt mer i bagaget på den än vad det gör i deras förra Volvo combi!






Kosan styrdes mot Sollefteå!
Jag gillar den stan! Speciellt den här tiden på året. Det är mycket varmare vindar där och växtligheten har kommit lite längre. Inlandsklimat. Det skiljer knappt sex mil men visst ser man skillnad!
Obligatoriskt är att gå till Café Petter och fika.
Ett av mina absoluta favoritcafeér. Så mysigt och himlarns gott fikabröd!!


Vi strosade lite på stan och så blev det ett besök på Granngården.
Såå länge sen jag var in där! Förr handlade man förnödenheter till jordbruket så det kunde bli ganska tätt mellan besöken och med sig hem hade man mest "tråksaker". Som stängseltråd, saltstenar, kohalsband och spendipp.
Numera handlar jag bara "rolighetssaker". Frön, växter, krukor och annat man själv vill ha.



När jag lastade av alla barnen på Gården var vinden inte lika varm och skön!
Gradtalet skilde fem grader också.

Men här hemma där vi har LITE inlandskänsla så det är betydligt varmare än där.
Nu blir det middag ute på altanen!!

TREVLIG FREDAGKVÄLL!!

Kommentarer