Inte ett napp!!


Jag hämtade upp Lilla P i dag när jag åkte hem från jobbet.
Han har fått ett metspö av mig och nu skulle det provas!



Vi åkte till badhällan här i byn. Där är det enkelt att fiska från bryggan.
Vanligtvis brukar det simma omkring massor av mört och aborrar där, men inte idag!
Vi såg faktiskt inte en endaste fisk!!
Ingen som nappade heller.
Jag måste säja att han hade ett otroligt tålamod att stå där med spöet utan att flötet ens rörde sig.
Jag som är betydligt rastlösare gav upp och så bytte vi sjö!
Den lilla tjärnen som ligger mellan oss och badhälla.
Där finns också en brygga.
Ingen fisk där heller! Jo, jag såg några pyttesmå mörtar men de brydde sig inte ens om masken!
Tror knappast att dom fastnat på kroken heller så små som dom var.
Fy så tråkigt att vi inte fick en endaste fisk! Det skulle ha varit så spännande för den lille.




Men bättre lycka en annan gång!

I stället fick det bli en prommis till hästarna och klappa dom! Kul det med!

Är det någon därute som har en aning om varför det inte finns några fiskar nära stranden nu?
Leker dom eller nåt annat?
Vore intressant att veta.

Kommentarer