Handlat lite höstfint på Nordviks trädgård



Det är samma visa varje höst.
Pelargonerna stod ju samlade i tvättstugerummet hela vintern och inte förrän omskolning och beskärning fick de komma fram i fönstren.
Men vart tog växterna vägen som stod där innan? Borta liksom!
Har någon av er upptäckt samma fenomen?

Torsdag är ju min "sluta tidigt" dag, så jag passade på att åka till Nordvik och inhandla några nya växter.
Så lugnt och skönt att gå runt där och titta på växterna. Man vill ju handla massor!
En kopp kaffe i den mysiga cafédelen med regnet smattrande på glastaket fick det också bli.


Det som fick följa med hem i påsarna var en vit orkidé, en vit cyklamen, en julkaktus full med knoppar.
Samt två påsar med tulpanlökar. Vita och rosastrimmiga.
Jag har snickrat en låda som de ska planteras i.
Det fina med tulpanlökar är att de kan planteras ända fram tills marken fryser.
Så har ni missat att plantera är det inte för sent!






En vacker skrivbok att göra trädgårdsanteckningar i följde också med hem.

När jag kom hem fick jag göra en utryckning bort till Gården. Hämta Lilla P på Järnsta och vara inne med honom och Lilla H medans det var djurintagning på G.

Men NU. Nu ska jag äntligen varva ner lite efter denna superhektiska vecka.
En dag kvar, sen är det helg igen. Väldigt efterlängtad den här gången.

Kommentarer