En fika under bougainvillean


Torsdag och halv jobbdag.



Hämtade Stora P och Lilla H och så styrde vi kosan mot Nordvik.



Jag var ute efter en amaryllislök. 
Jag vill inte ha dom där piriga och billiga som finns i livsmedelsaffärerna.
Blommorna blir inte så stora och oftast blir det bara en stängel.

Det fanns planterade lökar som redan fått knoppar!
Valde ut en fin med två stänglar och den kommer förhoppningsvis att blomma före jul.



Naturligtvis måste vi ta en fika också.
Hur mysigt fikaställe som helst!
Mitt bland gröna växter och en makalös blommande bouganvillea.

Det fick bli premiär med en lussekatt!

Sedan var jag på affären och hämtade ut ett paket.
Med någonting fint som kommer att passa perfekt på väggen i vardagsrummet.
Ni får se en annan dag. Den måste bara kompletteras lite först.

Nu drar jag igång helgstädningen här!
I morgon kommer det inte alls att hinnas med.

Trevlig kväll!

Kommentarer