Lyslördag och snöbus


Vi drog till stan i går eftermiddag.
Jag, barn och barnbarn.
På torget mötte vi upp barnbarnens lilla kusin med föräldrar och så var vi på mysigaste caféet och fikade gott.
Kollade lite julmarknad och så kom självaste jultomten åkande i sin släde!
Stora ögon på Lilla p!







Stora granen på torget tändes, liksom julbelysningen på stan.
På scenen stod Tommy Körberg och sjöng Stad i ljus.

Ruggigt och kallt var det! Det förtar mycket av det roliga tycker jag.
Någon shopping blev det inte idag.
Julklappsinköpen sparar vi till en annan dag.

När vi skulle hem hade det poff, pang blivit vinter!
Snön vräkte ner och snöröken ven på vägen.
Usch och fy! Nu börjar eländet.....



I dag vaknar vi upp till en vintervit värld.
Jag är inte den som jublar direkt.
Tycker det är alldeles för tidigt om den skulle lägga sig permanent redan nu i november.

Tanken var att vi skulle fika varma goda saffransbullar till kaffet idag.
Jag har minsann sett till att handla alla ingredienser och tänkte dra igång baket i morse.
Men.... jag glömde som vanligt att köpa saffran....
Orkar inte åka till affären. Det är liksom en översnöad bil och en oskottad gård här.
Inget är "bara" på vintern.

Men det kommer nya dagar att baka på!

Ha en trevlig söndag i snösvängen!!




Kommentarer