Shoppingdag i Umeå




I dag tog jag en semesterdag.
Åkte tåg till Umeå och mötte upp Fanny på stan.
Vår yngsta dotter som pluggar på universitetet och som vi inte träffar så ofta numera.

Behöver jag säga att det nedrans tåget var en timme försenat?
Tur jag tog ett tidigt tåg så vi hann äta frukost på Kulturbageriet innan de började plocka undan den....
God frulle på mysigt ställe.

Sen var det stan och shopping som gällde dagen lång!
Hittade faktiskt precis det jag hade tänkt.
Roligt att handla sommarkläder tycker jag!
Några större pinaler kunde jag såklart inte köpa. Förutom en lång rulle med vaxduk.
Det dummaste jag gjorde idag var att köpa den långt innan jag skulle åka hem.
Hur tokigt var det inte att knalla runt i affärerna med en lång rulle under armen!

Nu blir det en kopp nyinhandlat te. En av favoritsorterna  - Vårkänsla.

Tänk vad man blir energitankad av att bryta av från den vanliga vardagslunken för en dag.
Mer sånt!
Egentligen borde man göra spontana saker lite då och då på semesterdagarna än att ha en enda lång.
Någonting som är värt att tänka på!


Kommentarer